Češi říkají ano vstupu republiky do Evropské unie. Tak to alespoň
vypadá při pohledu na logo, které na dnešním zasedání vybralo
předsednictvo vlády pro kampaň před červnovým referendem. Logo tvoří
zlatý nápis ANO na modrém pozadí a poslední písmeno O se skládá z
hvězdiček, podobně jako je tomu na vlajce unie. "Hledali jsme logo, z
něhož by bylo naprosto zřejmé, že jde o EU, logo, jež odpovídá vůli
celé politické reprezentace," řekl ministr zahraničí Cyril Svoboda
(KDU-ČSL). Ministři podle něj vybírali ze tří návrhů, které postoupily
do užšího výběru. Některé z nich byly prý vhodné spíše pro čistící
prostředky než pro kampaň ke vstupu do EU. Vítězné logo navrhla
agentury TBWA/Praha. Logo, které se bude objevovat na všech
propagačních materiálech, doprovodí také hesla. V první fázi to budou
otázky jako například: "Chcete znát klady a zápory evropské sociální
politiky?" Druhou fázi kampaně před referendem by měly reprezentovat
například hesla: "Investice neznají hranice. Růst nezná hranice.
Vzdělání nezná hranice." Poslední fází kampaně bude výzva k tomu, aby
lidé šli k referendu. Svoboda se neobává toho, že by kampaň s tak
jednoznačným logem nebyla objektivní. "Neexistuje politická strana,
která by říkala ne vstupu do unie. Vláda se nemůže tvářit neutrálně.
Nic ale nebude zamlčeno, nic nebude zkresleno," dodal ministr. Svoboda
je přesvědčen o tom, že ani komunisté se nebrání vstupu do unie. "Dosud
jsem neslyšel, že by KSČM řekla ne evropské integraci. Četl jsem
přitom, možná jako jeden z mála lidí, i volební program KSČM,"
poznamenal.