Stanice pražského metra, které leží v záplavovém území, by měly být
před polovinou příštího roku chráněny nad výšku hladiny katastrofálních
záplav ze srpna 2002. Pouze stanice Invalidovna odolá i po úpravách jen
stoleté vodě. Florenc na trase C by se zase v případě velké povodně
zřejmě musela částečně zaplavit. Jinak by hrozilo, že by se mohla
tlakem podzemní vody pohnout. Venkovní zábrany proti velké vodě u
ohrožených stanic jsou nyní podle ředitele dopravního podniku Milana
Houfka hotové zhruba ze dvou třetin. "Do konce května příštího roku by
měly být hotovy všechny," řekl ředitel. Náklady na lepší ochranu stanic
budou zhruba 750 milionů korun. Nyní je metro chráněno na úroveň
stoleté povodně. Předloňská pětisetletá povodeň vyřadila z provozu asi
polovinu z pěti desítek stanic, 16 z nich zcela nebo částečně
zaplavila. Opravy stály sedm miliard korun. Voda se v metru šířila
hlavně netěsnými otvory pro kabely, které jsou u tlakových vrat. Otvory
i vrata jsou už opraveny, stálo to asi 100 milionů korun. Až budou
dokončeny zábrany na povrchu, povodeň už by podzemní dráhu údajně
neměla ohrozit. Podle nového povodňového plánu by se metro přesto
uzavíralo dřív, než tomu bylo v srpnu 2002. Dopravní podnik se tehdy
zjevně řídil návrhem náhradního dopravního systému v případě stoleté
vody, podle něhož bylo prioritou zachování provozu podzemní dráhy v
plném rozsahu.