Prezidentovi Václavu Klausovi se nelíbí reklamní spoty agitující pro
vstup České republiky do Evropské unie. Kampaň před referendem by podle
něj měla provázet vážná diskuse. "Jsem velmi proti tomu, abychom si
vstup do EU trivializovali, abychom si mysleli, že je to téměř
nevýznamná událost, abychom ji bagatelizovali takovými reklamami, jaké
občas vidím v televizi, což musím považovat za cílenou, záměrnou
provokaci, která má mít kontraproduktivní účinky, protože nevím, jak by
někdo mohl brát reklamu tohoto typu vážně," řekl v úterý novinářům
Klaus při návštěvě Pardubic. Prezident zdůraznil, že je pro vážnou
debatu, která nastolí i problémy, které jsou se vstupem ČR do unie
spojeny. "Jsem rád, že ta debata začíná a myslím, že začíná strašně
pozdě," konstatoval. Do referenda zbývá 17 dní. Dosavadní kampaň není
příliš viditelná, zvláště v porovnání s kampaní před volbami. Podle
expertů ji charakterizuje nedostatek věcných informací, a to jak ze
strany euroskeptiků, tak od eurooptimistů, jednotlivé politické strany
či vládní představitele nevyjímaje. Vláda, která na informování
veřejnosti vyčlenila 200 milionů korun, vsadila v kampani na poselství
modelových občanů současných členských států, kteří voliče oslovují z
billboardů, televize i inzerátů.