Současná informační kampaň vlády na podporu vstupu České republiky do
Evropské unie je podle odborníků oslovených ČTK kvalitně provedená a
dobře časově naplánovaná. Za jediný stín na kampani považují to, že byl
dán prostor pouze pro pozitivní informace. "Kampaň, která je netradičně
založená na zkušenostech lidí z EU, je udělaná velice dobře," řekl
ředitel největší reklamní agentury Young & Rubicam Petr Havlíček. Podle
něj ale není dobré ovlivňovat veřejnost pouze jedním názorem. Pokud by
vláda dala prostor i pro "ne", lidé by se mohli o hlasování rozhodnout
na základě vlastního názoru. Že se stát snaží lidi přimět, aby v
červnovém referendu hlasovali pro vstup do unie, si podle průzkumu
společnosti TNS Factum myslí téměř polovina Čechů. Přesvědčení, že jim
stát ponechává dostatečný prostor pro jejich vlastní rozhodování,
zastává 35 procent lidí. "Kampaň upozorňuje, že se dostaneme do lepší
společnosti a že být mimo tuto společnost se nevyplácí," uvedl ředitel
Asociace komunikačních agentur Jiří Mikeš. Většina lidí si podle něj
myslí, že by Česká republika měla v EU být. "Teď jde o to, aby přišli
hlasovat," řekl Mikeš s tím, že vládní kampaň by měla vrcholit právě
zvoláním, aby lidé nezapomněli k hlasování přijít.
Podle prognózy společnosti TNS Factum by vstup země do EU mělo podpořit
v České republice 83 procent lidí, tedy zhruba osm lidí z deseti. Podle
podobného dubnového výzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění by pro
vstup hlasovalo 70 procent z více než tří čtvrtin voličů, kteří by se
referenda zřejmě zúčastnili. Referendum o vstupu země do Evropské unie
se bude konat 13. a 14. června. Vláda na informační kampaň před
referendem vyčlenila 200 milionů korun.