Zprávy | Z archivu rubriky


Nový povrch na dálnici D1 se bude pokládat až od příštího jara. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vzdalo plán položit alespoň část cementobetonového povrchu v úseku mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou, kde práce postupují nejrychleji. ČTK to řekla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Modernizace dálnice D1 začala po průtazích při výběrovém řízení před třemi měsíci. Na dvou úsecích ze čtyřech se ale práce zdržely kvůli havarijnímu povrchu ve stoupacích pruzích a nízké únosnosti krajnice, kvůli které společnost OHL ŽS práce na opravě přerušila. Pokládka povrchu trvá déle jak tři měsíce. Pokud by během této doby začalo mrznout, projevilo by se to na zhoršené kvalitě nové silnice. Rozdělením prací na část uskutečněnou na podzim a dokončení zbytku na jaře by si navíc vyžádalo dodatečné náklady na zapůjčení těžké techniky, doplnila mluvčí důvody, proč ŘSD zvažovanou možnost zavrhlo.

Do konce letošní stavební sezóny se tak podle ŘSD uskuteční pouze práce spočívající v provizorním rozšíření dálnice, práce ve středním dělícím pásu, demolice nevyhovujících mostů a další přípravné práce související například s odvodněním nebo přesouváním kabelů, které podél komunikací vedou. Ještě do konce letošního roku ŘSD plánuje vypsat tendry na další tři části D1, které by se měly začít modernizovat. Jde o úseky Hvězdonice - Ostředek, Měřín - Velké Meziříčí a Ostrovačice - Kývalka. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností.