Mezi lidmi roste zájem o pivní turistické stezky, které připravují
domácí výrobci piva s cílem zaujmout spotřebitele a rozšiřovat okruh
svých zákazníků. "V některých případech je zájem veřejnosti i nad
možnosti pivovaru," řekl ve středu novinářům viceprezident Českého
svazu malých nezávislých pivovarů Karel Witz. S budováním stezek se
podle něj začalo zhruba v roce 1995 a v současnosti se pivní turistice
věnuje z malých pivovarů asi deset výrobců.
Podle ředitele Pivovaru Náchod Josefa Hlavatého jsou pivní stezky
jedním ze způsobů, jak vejít ve známost i s regionálními značkami. Jde
hlavně o to, aby se malé pivovary zviditelnily a mohly konkurovat
částkám, které na propagaci dávají nadnárodní pivovarské společnosti,
dodal. "Pivní stezky nebudou pro pivovary záchranným pásem, ale
představují jeden z projektů podporujících povědomí o značce piva,"
soudí prezident Českého svazu malých nezávislých pivovarů Jiří Fusek.
Pivní turistika od pivovaru vyžaduje, aby měl mimo jiné zmapováno své
okolí, nabízel prohlídku provozu, ochutnávku a měl třeba vlastní
restauraci, zdůraznil Witz. "Základem je ale dobré pivo," podotkl.
V České republice působí přibližně 27 malých pivovarů. V prvním
pololetí jim meziročně klesl výstav piva zhruba o šest procent na 968
tisíc hektolitrů. Celková domácí produkce piva za šest měsíců roku
naopak meziročně mírně stoupla na 8,98 milionu hektolitrů.