Související články


Mezi lidmi roste zájem o pivní turistické stezky, které připravují domácí výrobci piva s cílem zaujmout spotřebitele a rozšiřovat okruh svých zákazníků. "V některých případech je zájem veřejnosti i nad možnosti pivovaru," řekl ve středu novinářům viceprezident Českého svazu malých nezávislých pivovarů Karel Witz. S budováním stezek se podle něj začalo zhruba v roce 1995 a v současnosti se pivní turistice věnuje z malých pivovarů asi deset výrobců.

Podle ředitele Pivovaru Náchod Josefa Hlavatého jsou pivní stezky jedním ze způsobů, jak vejít ve známost i s regionálními značkami. Jde hlavně o to, aby se malé pivovary zviditelnily a mohly konkurovat částkám, které na propagaci dávají nadnárodní pivovarské společnosti, dodal. "Pivní stezky nebudou pro pivovary záchranným pásem, ale představují jeden z projektů podporujících povědomí o značce piva," soudí prezident Českého svazu malých nezávislých pivovarů Jiří Fusek. Pivní turistika od pivovaru vyžaduje, aby měl mimo jiné zmapováno své okolí, nabízel prohlídku provozu, ochutnávku a měl třeba vlastní restauraci, zdůraznil Witz. "Základem je ale dobré pivo," podotkl.

V České republice působí přibližně 27 malých pivovarů. V prvním pololetí jim meziročně klesl výstav piva zhruba o šest procent na 968 tisíc hektolitrů. Celková domácí produkce piva za šest měsíců roku naopak meziročně mírně stoupla na 8,98 milionu hektolitrů.